A.Vogel Blog
 
Preben Christensen

Historie

Bioforce Danmark AS blev grundlagt i 1978 af Preben Christensen, som også i dag ejer virksomheden og fungerer som administrerende direktør. Preben Christensen fik kendskab til naturmedicin, da han hjalp til i sin fars, Oscar Christensen, klinik i Skive. På klinikken stiftede Preben Christensen bekendskab med Bioforces produkter, som han og hans far flittigt brugte i behandlingerne af patienterne og det med gode resultater. Efterspørgslen på Bioforce produkter steg og efter at have hjulpet til på klinikken i fem år, blev Preben Christensen kontaktet af Bioforce AG, der tilbød ham forhandlingen af Bioforce produkter i Danmark.

Vokseværk

Preben Christensen og hans hustru syntes idéen var god og spændende og startede den danske afdeling hjemme i deres privatbolig i et lokale på 12 m2 med 3 bogreoler til varelager. Allerede efter et halvt år måtte de udvide, så de nu havde 35 m2.

Men der gik kun godt et år så var der igen mangel på plads. De kunne ikke udvide mere derhjemme, så de måtte ud og leje lokaler i Skive. Fire år senere (1984) var lokalerne igen for små. Derfor besluttede Preben Christensen og hans familie at flytte til Ans ved Tange Sø, som skulle danne rammen om de nye lokaliteter for Bioforce Danmark.

Her byggede de knapt 500 m2. Tre år senere var varelageret for lille og man byggede 325 m2 til. I 1996 tog Preben Christensen et stort skridt ved at bygge endnu 1600 m2 til så man i dag råder over i alt 2400 m2. Alt i alt er virksomheden blevet mere end 200 gange større fysisk på mindre end 20 år. I dag er der 12 ansat hos Bioforce Danmark AS.

Flere årsager til vores succes

Der er flere årsager til at det er gået så godt for Bioforce. Først og fremmest er produkterne af bedste kvalitet. Udover A. Vogels produkter har vi også taget produkter fra Douglas laboratories, Pittsburgh i vort varesortiment. Douglas produkterne er hovedsagelige vitaminer og mineraler af unik høj kvalitet og virkning.. Disse to produktserier er tilsammen et komplet redskab for alternative behandlere som supplement til deres behandlinger. Produkterne kan ofte nedsætte behandlingsperioden. Tilbagemeldinger fra vores forhandlere viser, at forbrugerne har opdaget det samme: produkterne virker!

For det andet har mange journalister vist os og vores produkter interesse. Denne interesse har resulteret i en seriøs information, som er kommunikeret videre til forbrugerne.

Et tredje område er vores markedsføring. Vi sælger hellere lidt, af god kvalitet og som hjælper, der hvor det skal hjælpe, frem for at sælge en bærepose fyldt med produkter, som tærer så meget på tegnebogen, at folk kommer i dårligt humør. Det er både bedre og mere tilfredsstillende at hjælpe end at udnytte folks usikkerhed i forbindelse med sygdom.

Sidst men ikke mindst har vi i årernes løb opbygget et attraktivt og effektivt uddannelsesprogram. Målet er at give vores forhandlere et grundlæggende kendskab til vores produkter, at lære dem at vurdere, hvornår man skal bruge hvad, samt at finde frem til den bedste løsning ved blandt andet at kombinere produkterne.

Printprint-icon

0 Produkt(er) i din indkøbskurv